HARMONOGRAM IV-VI_2021/2022
Działanie |
Grupy odpowiedzialne |
Termin |
Codzienne czytanie dzieciom / przedszkolny kwadrans na bajkę/ |
I, II, III, IV, V, VI |
Codziennie / cały okres |
Wykorzystanie bajek terapeutycznych/ rozumienie świata i własnych emocji |
I, II, III, IV, V, VI |
Cały okres projektu |
Zajęcia kierowane związane z tematyką, np. Jak powstaje książka, Dbamy o książki, Kodeks czytelniczy |
II, III, IV |
25.04.2022r. |
Realizacja modułu „Misiowy bajarz” w ramach projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury” |
V, VI |
IV/V |
Wykorzystanie literatury na zajęciach w celu:
- kształtowania wartości moralnych i umiejętności odróżniania dobra od zła
- ułatwiania dzieciom prawidłowego budowania relacji z innymi ludźmi
- rozwijanie języka i słownictwa
|
I, II, III, IV, V, VI |
Cały okres projektu |
Wzbogacenie biblioteczek w salach zajęć o nowości wydawnicze |
|
IV- V |
Tworzenie wystawek czytelniczych będących źródłem wiadomości z różnych dziedzin |
I, II, III, IV, V, VI |
Cały okres |
Udział dzieci z grup starszych w akcji „Poczytajmy razem” – promowanie czytelnictwa jako ciekawej i atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu z rodziny / akcja zakończona konkursem plastycznym – nagrody książkowe dla uczestników/ |
V, VI |
IV/V |
Udział w projektach edukacyjnych:
- „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”
- „Magiczna moc bajek”
- „Z Fenkiem w świecie wartości i emocji”
|
I, II, III, IV, V, VI
I
II
|
|
Organizacja Małego Gminnego Konkursu Recytatorskiego / nagrody książkowe dla uczestników/ |
I, II, III, IV, V, VI |
VI |
Nauka wierszy i rymowanek |
I, II, III, IV, V, VI |
Cały okres |
Oglądanie ilustracji książek |
I, II, III, IV, V, VI |
Cały okres |
Opracowanie artykułu dla rodziców – „Wpływ czytania na rozwój dziecka” |
|
V |
„Czytamy książeczki z przedszkolnej półeczki” – organizowanie spotkań z książką czytaną przez zaproszonych gości |
I,IV, V, VI |
V-VI |
„Poczytajmy dzieciom” – czytanie przez rodziców/ członków rodziny ulubionych książeczek dziecka |
II |
V-VI |
„Bajki z dzieciństwa” – czytanie przez seniorów |
III |
V-VI |
Wycieczki do biblioteki / poznanie pracy bibliotekarza. Poznanie zasad korzystania z biblioteki/ |
I, II, III, IV, V, VI |
IV-VI |
Konkurs plastyczny „Najpiękniejsza zakładka do książki” |
III, IV |
V/VI |
Spotkanie w szkolnej bibliotece – promowanie czytelnictwa przez absolwentów przedszkola |
V, VI |
VI |
Wyjazd na teatrzyk „Piotruś Pan i piraci” |
III, IV |
V |
Wyjazd na spektakl do teatru w Lublinie „ Muminki |
V, VI |
V |