HARMONOGRAM IV-VI_2021/2022

Działanie

Grupy odpowiedzialne

Termin

Codzienne czytanie dzieciom / przedszkolny kwadrans na bajkę/

I, II, III, IV, V, VI

Codziennie / cały okres

Wykorzystanie bajek terapeutycznych/ rozumienie świata i własnych emocji

I, II, III, IV, V, VI

Cały okres projektu

Zajęcia kierowane związane z tematyką, np. Jak powstaje książka, Dbamy o książki, Kodeks czytelniczy

II, III, IV

25.04.2022r.

Realizacja modułu „Misiowy bajarz” w ramach projektu „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

V, VI

IV/V

Wykorzystanie literatury na zajęciach w celu:
- kształtowania wartości moralnych i umiejętności odróżniania dobra od zła
- ułatwiania dzieciom prawidłowego budowania relacji z innymi ludźmi
- rozwijanie języka i słownictwa

I, II, III, IV, V, VI

Cały okres projektu

Wzbogacenie biblioteczek w salach zajęć o nowości wydawnicze

 

IV- V

Tworzenie wystawek czytelniczych będących źródłem wiadomości z różnych dziedzin

I, II, III, IV, V, VI

Cały okres

Udział dzieci z grup starszych w akcji „Poczytajmy razem” – promowanie czytelnictwa jako ciekawej i atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu z rodziny

/ akcja zakończona konkursem plastycznym – nagrody książkowe dla uczestników/

V, VI

IV/V

Udział w projektach edukacyjnych:
- „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”
- „Magiczna moc bajek”
- „Z Fenkiem w świecie wartości  i emocji”
I, II, III, IV, V, VI
I
II

 

Organizacja Małego Gminnego Konkursu Recytatorskiego / nagrody książkowe dla uczestników/

I, II, III, IV, V, VI

VI

Nauka wierszy i rymowanek

I, II, III, IV, V, VI

Cały okres

Oglądanie ilustracji książek

I, II, III, IV, V, VI

Cały okres

Opracowanie artykułu dla rodziców – „Wpływ czytania na rozwój dziecka”

 

V

„Czytamy książeczki z przedszkolnej półeczki” – organizowanie spotkań z książką czytaną przez zaproszonych gości

I,IV, V, VI

V-VI

„Poczytajmy dzieciom” – czytanie przez rodziców/ członków rodziny ulubionych książeczek dziecka

II

V-VI

„Bajki z dzieciństwa” – czytanie przez seniorów

III

V-VI

Wycieczki do biblioteki / poznanie pracy bibliotekarza. Poznanie zasad korzystania z biblioteki/

I, II, III, IV, V, VI

IV-VI

Konkurs plastyczny „Najpiękniejsza zakładka do książki”

III, IV

V/VI

Spotkanie w szkolnej bibliotece – promowanie czytelnictwa przez absolwentów przedszkola

V, VI

VI

Wyjazd na teatrzyk „Piotruś Pan i piraci”

III, IV

V

Wyjazd na spektakl do teatru w Lublinie „ Muminki

V, VI

V