O przedszkolu
„Przede wszystkim należy uczyć dziecko patrzeć,
rozumować i kochać, potem dopiero uczy się je czytać”
Nasze przedszkole jest bezpiecznym miejscem gdzie pozwalamy naszym dzieciom na radosne i twórcze bycie sobą.
Dbamy o to, aby dzieci czuły się kochane, akceptowane i szczęśliwe.
Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby dzieci i rodziców. Ciepła, radosna atmosfera, uśmiechnięty, życzliwy i wykwalifikowany personel to nasze atuty. Mamy świadomość, że każde dziecko jest niepowtarzalne i rozwija się we własnym tempie. Dlatego zapewniamy takie warunki i atmosferę, które zaspakajają ich indywidualne potrzeby wczesnej edukacji.
Pomagamy rozwinąć ich możliwości pozwalające sprostać wymaganiom stawianym w szkole i dorosłym życiu. Dzieci muszą mieć jak najwięcej możliwości widzenia i odkrywania wszystkiego, co je otacza. Tego rodzaju doświadczenia kształtują rozwój umysłowy dziecka w wieku przedszkolnym.
Dążymy do ukazania dzieciom ich mocnych stron i możliwości osiągania sukcesów, ale i radzenia sobie z porażkami. Wprowadzamy dzieci w świat wartości ogólnoludzkich takich jak: dobro, miłość, przyjaźń, prawda, piękno.
Przykładając wielką wagę do kultywowania tradycji rodzinnych, dążymy do kształtowania poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej, środowiska lokalnego, regionu i kraju.
Oferujemy:
- Doświadczoną kadrę pedagogiczną
- Poczucie bezpieczeństwa oraz miłą atmosferę.
- Opiekę nad dziećmi od 3 do 6 lat.
- Wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom.
- Dobrze wyposażone sale dydaktyczne.
- Zdrowe, wartościowe i smaczne posiłki.
Nasze priorytety:
- ZDROWIE PSYCHOFIZYCZNE I BEZPIECZEŃSTWO DZIECI
- POSZANOWANIE PRAW DZIECKA
- INDYWIDUALIZACJA ODDZIAŁYWAŃ PEDAGOGICZNYCH
- INTEGRACJA PRZEDSZKOLNA ZE ŚRODOWISKIEM RODZINNYM
- WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
- SPONTANICZNE I RADOSNE DZIECIŃSTWO NASZYCH WYCHOWANKÓW
Główne zadania przedszkola to:
- zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w przyjaznym, bezpiecznym i zdrowym środowisku,
- uwzględnianie indywidualnych potrzeb dziecka, umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu,
- stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenie do osiągania celów, podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie,
- kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć,
- rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
Pracę wychowawczo - dydaktyczną i opiekuńczą prowadzimy w oparciu o "Program wychowania przedszkolnego MAC edukacja ” autorstwa Wiesławy Żaby Żabińskiej. Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo, program SANFORD HARMONY - BUDUJEMY DOBRE RELACJE - WYCHOWANIE W PRZEDSZKOLU Cindy Faith Miller wyd. PWN
Dodatkowo realizujemy programy autorskie opracowane przez nasze nauczycielki.
• wprowadzając literki wykorzystujemy elementy odimiennej nauki czytania I. Majchrzak, "Metodę Dobrego Startu" M. Bogdanowicz
• zajęcia ruchowe wzbogacamy metodami R. LABANA, ruchu rozwijającego, W. Sherborne, gimnastyki rytmicznej KNIESSÓW,
Zajęcia dodatkowe:
- zajęcia umuzykalniające, rytmikę
- zajęcia gimnastyki ogólnorozwojowej z elementami gimnastyki korekcyjnej
- kółka zainteresowań /mały ekolog, mały plastyk, mały badacz/
- religia