RAMOWE ROZKŁADY DNIA

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
- GRUPY MŁODSZE
- GRUPY STARSZE 
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
- GRUPY MŁODSZE

 

Godziny
Zajęcia dnia
6.30 - 7.45
Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, zabawy integrujące grupę. Praca nauczyciela o charakterze wyrównawczo – stymulującym. Czynności porządkowo-gospodarcze.
7.45 - 8.00
Zabawa ruchowa, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe  - wdrażanie do przestrzegania zasad higieny.
 
8.00 - 8.30
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie, wdrażanie do samodzielności.
 
8.30 - 9.00
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy stolikowe i tematyczne. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia. Doskonalenie sposobu rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć.
9.00 - 9.20
Zintegrowana działalność edukacyjno - wychowawcza w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zajęć i zabaw edukacyjnych zgodnie z tematyką
9.20 – 9.30
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przygotowanie do spaceru /nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków- doskonalenie czynności/
9.30 - 11.00
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych
i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Gry sportowe oraz ćwiczenia oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka. Imprezy okolicznościowe.
11.00 –11.15
Pogadanka na temat zdrowego trybu życia. Kwadrans na bajkę. Praca nauczyciela o charakterze wyrównawczo – stymulującym /pomoc psychologiczno – pedagogiczna/
11.15 - 11.30
Czynności porządkowe i higieniczno - samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu.
11.30 - 12.00
Obiad. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i prawidłowego posługiwania się sztućcami.  Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.00 - 12.20
Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne itp. Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych
12.20 - 12.50
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy stolikowe, gry dydaktyczne.
12.50 - 13.00
Przygotowanie do odpoczynku w formie leżakowania. Nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. Czynności higieniczne.
13.00 - 14.00
Leżakowanie. Relaks przy muzyce, słuchanie bajek.
14.00 -14.15
Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych, przygotowanie do podwieczorku.
14.15 - 14.45
Podwieczorek - doskonalenie nawyku kulturalnego spożywania posiłku.
14.45 - 16.00
 Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy według zainteresowań dzieci lub wynikające z potrzeb. Praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, podsumowanie wydarzeń dnia. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań. Własna aktywność dzieci.  Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU
- GRUPY STARSZE 

Godziny

Zajęcia dnia

 

6.30 - 7.45

Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających  dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa.

Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.

Czynności porządkowo - gospodarcze, pomoc w przygotowaniu do zajęć.

7.45 - 8.00

Ćwiczenia poranne wg zestawu lub zabawa ruchowa, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe - wdrażanie do przestrzegania zasad higieny.

 

8.00 - 8.20

Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności.

 

8.20 - 9.00

Zabawy stolikowe i tematyczne. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia. Doskonalenie sposobu rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć.

 

9.00 - 10.00

Realizacja zajęć kierowanych edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową /program wychowania przedszkolnego/. Organizowanie zabaw  twórczych i ruchowych, stymulujących rozwój dziecka zgodnie z tematyką zajęć.

 

10.00 -11.00

Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem (ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne na placu zabaw, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

11.00 -11.30

Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Eksponowanie pracy dyżurnych – nauka nakrywania do stołu. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym

 

11.30 -12.00

Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

12.00 - 12.10

Zabiegi higieniczne, relaks przy muzyce/ słuchanie literatury dziecięcej.

 

12.10 -12.30

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne itp. Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych.

12.30 - 13.00

Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym.

13.00 - 14.00

Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, religia.

14.00 - 14.15

Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych, przygotowanie do podwieczorku.

14.15 - 14.45

Podwieczorek - doskonalenie czynności kulturalnego spożywania posiłku.

14.45 - 16.00

Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy według zainteresowań dzieci lub wynikające z potrzeb. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, podsumowanie wydarzeń dnia. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań. Własna aktywność dzieci.  Prace porządkowe.

Rozchodzenie się dzieci.