RAMOWE ROZKŁADY DNIA
Godziny
|
Zajęcia dnia
|
6.30 - 7.45
|
Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci, zabawy integrujące grupę. Praca nauczyciela o charakterze wyrównawczo – stymulującym. Czynności porządkowo-gospodarcze. |
7.45 - 8.00
|
Zabawa ruchowa, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe - wdrażanie do przestrzegania zasad higieny. |
8.00 - 8.30
|
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie, wdrażanie do samodzielności. |
8.30 - 9.00
|
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy stolikowe i tematyczne. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia. Doskonalenie sposobu rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć.
|
9.00 - 9.20
|
Zintegrowana działalność edukacyjno - wychowawcza w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zajęć i zabaw edukacyjnych zgodnie z tematyką |
9.20 – 9.30
|
Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przygotowanie do spaceru /nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków- doskonalenie czynności/ |
9.30 - 11.00
|
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Gry sportowe oraz ćwiczenia oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dziecka. Imprezy okolicznościowe. |
11.00 –11.15
|
Pogadanka na temat zdrowego trybu życia. Kwadrans na bajkę. Praca nauczyciela o charakterze wyrównawczo – stymulującym /pomoc psychologiczno – pedagogiczna/ |
11.15 - 11.30
|
Czynności porządkowe i higieniczno - samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. |
11.30 - 12.00
|
Obiad. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.00 - 12.20
|
Zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne itp. Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych |
12.20 - 12.50
|
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy stolikowe, gry dydaktyczne. |
12.50 - 13.00
|
Przygotowanie do odpoczynku w formie leżakowania. Nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. Czynności higieniczne. |
13.00 - 14.00
|
Leżakowanie. Relaks przy muzyce, słuchanie bajek. |
14.00 -14.15
|
Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych, przygotowanie do podwieczorku. |
14.15 - 14.45
|
Podwieczorek - doskonalenie nawyku kulturalnego spożywania posiłku. |
14.45 - 16.00
|
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy według zainteresowań dzieci lub wynikające z potrzeb. Praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, podsumowanie wydarzeń dnia. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań. Własna aktywność dzieci. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci. |
Godziny |
Zajęcia dnia |
6.30 - 7.45 |
Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Czynności porządkowo - gospodarcze, pomoc w przygotowaniu do zajęć. |
7.45 - 8.00 |
Ćwiczenia poranne wg zestawu lub zabawa ruchowa, przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, samoobsługowe - wdrażanie do przestrzegania zasad higieny. |
8.00 - 8.20 |
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałość o zdrowie. Eksponowanie pracy dyżurnych – wdrażanie do samodzielności. |
8.20 - 9.00 |
Zabawy stolikowe i tematyczne. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia. Doskonalenie sposobu rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Zabiegi higieniczne. Przygotowanie do zajęć. |
9.00 - 10.00 |
Realizacja zajęć kierowanych edukacyjno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową /program wychowania przedszkolnego/. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych, stymulujących rozwój dziecka zgodnie z tematyką zajęć. |
10.00 -11.00 |
Doskonalenie czynności samoobsługowych przed wyjściem (ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków). Zabawy swobodne na placu zabaw, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. |
11.00 -11.30 |
Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do obiadu. Eksponowanie pracy dyżurnych – nauka nakrywania do stołu. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym |
11.30 -12.00 |
Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.00 - 12.10 |
Zabiegi higieniczne, relaks przy muzyce/ słuchanie literatury dziecięcej. |
12.10 -12.30 |
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne itp. Zabawy inspirowane przez nauczyciela z elementami zajęć multimedialnych. |
12.30 - 13.00 |
Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym. |
13.00 - 14.00 |
Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, zabawy ogólnorozwojowe, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, religia. |
14.00 - 14.15 |
Zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności samoobsługowych, przygotowanie do podwieczorku. |
14.15 - 14.45 |
Podwieczorek - doskonalenie czynności kulturalnego spożywania posiłku. |
14.45 - 16.00 |
Zabawy ruchowe, gry dydaktyczne, stolikowe, zabawy według zainteresowań dzieci lub wynikające z potrzeb. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, podsumowanie wydarzeń dnia. Zabawy inicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań. Własna aktywność dzieci. Prace porządkowe. Rozchodzenie się dzieci. |