Dzień kolorowej skarpetki

21 marca to pierwszy Dzień Wiosny, ale nie tylko… to także od 2005 roku Światowy Dzień Zespołu Downa, czyli Dzień Kolorowej Skarpetki.
Wspierając to wydarzenia przedszkolaki założyły dzisiaj skarpetki nie do pary. Głównym celem zajęć było kształtowanie umiejętności akceptacji i szacunku wobec osób  z niepełnosprawnością intelektualną w tym z Zespołem Downa.
Przedszkolaki  na zajęciach z pedagogiem specjalnym uczyły się tolerancji wobec inności, pomocy i szacunku wobec drugiego człowieka.
Podczas zajęć dzieci oglądały bajkę „Kolorowe skarpetki”, wypowiadały się na temat jej treści, uczestniczyły w zabawie przy muzyce „Skarpetki nie do pary” z wykorzystaniem skarpetek, zabawie dydaktycznej „Co się zmieniło?”, wyszukiwały zalety wśród rówieśników. Dzieci tworzyły projekty własnych skarpetek nie do pary,  rywalizowały się ze sobą w zabawach ruchowych.
Te spontaniczne, niecodzienne gesty miały na celu zamanifestowanie odrębności, z której poczuciem na co dzień zmagają się osoby z Zespołem Downa
Przeprowadzone zajęcia pozwoliły dzieciom zrozumieć, że wszyscy jesteśmy pełnowartościowymi ludźmi, pomimo różnic, które posiadamy.